راه اندازی خط کشتیرانی بندر چابهار – بندر صحار در آینده نزدیک

راه اندازی خط کشتیرانی بندر چابهار – بندر صحار در آینده نزدیک

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان از موافقت خط کشتیرانی خرمشهر – بندر صحار عمان خبر داد و گفت : این خط کشتیرانی نهم دی‌ ماه به طوررسمی در بندرگاه خرمشهر فعال خواهد شد .

محسن ضرابی گفت : پس از راه‌اندازی خط کشتیرانی بندرعباس ـ صحار ، با پیگیری‌ به عمل آمده از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان راه اندازی خط کشتیرانی بندرخرمشهر به بندر صحار عمان رقم خواهد خورد .

وی با بیان اینکه افزایش صادرات از بندر خرمشهر در تراز تجاری استان خوزستان تأثیر چشمگیری خواهد داشت ، افزود : با راه‌اندازی این خط کشتیرانی ، تجار ، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی می‌توانند محموله‌های تجاری را از طریق بندر خرمشهر برای ارسال به مقاصد خود به بندر صحار ارسال کنند و بالعکس کالاهای سفارشی را به خرمشهر تخلیه کنند .

ضرابی خاطر نشان کرد : پس از تأسیس اتاق مشترک ایران و عمان در سال ۱۳۹۲ ، تقویت زیرساخت‌های توسعه تجارت با عمان ، ایجاد روابط بانکی ، تسهیل در ثبت شرکت و اخذ ویزا و همچنین راه اندازی خطوط کشتیرانی بین دو طرف در دستور کار قرار گرفت . راه اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر به صحار با مساعدت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی وهمکاری اتاق بازرگانی اهواز، بندرخرمشهر و منطقه آزاد صحار و نیز یکی از شرکت‌های بخش خصوصی عضو اتاق مشترک و اتاق بازرگانی اهواز میسر شده است .

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین از راه‌اندازی خط کشتیرانی بندر چابهار به صحار در آینده نزدیک خبر داد .

بندر تجاری صحار به عنوان یکی از مهمترین بنادر عمان در شمال این کشور ، راه ترانزیتی مهمی برای هند ، پاکستان ، آفریقا و اقیانوسیه به شمار می‌رود .

جمهوری اسلامی ایران دارای روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با کشور عمان است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.