پهلوگیری نخستین کشتی بزرگ با ۵۶۰۰ تن کالا در بندر آستارا

پهلوگیری نخستین کشتی بزرگ با ۵۶۰۰ تن کالا در بندر آستارا

با انجام لایروبی کانال ورودی و ایجاد عمق مناسب ، برای نخستین بار یک فروند کشتی بزرگ تجاری با محموله ۵۶۰۰ تنی به صورت کاملاً ایمن در بندر آستارا پهلو گرفت .

حسین چراغی ، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به محموله وارداتی این کشتی بزرگ تجاری که در بندر آستارا پهلو گرفته است ، افزود : این کشتی بزرگ تجاری با طول ۱۴۰ متر و با آبخور ۶/۴ متر با محموله آهن آلات وارد بندر آستارا شد .

وی با بیان اینکه این کشتی بزرگ تجاری یکی از بزرگترین کشتی‌های دریای خزر محسوب می‌شود ، تصریح کرد : با تمهیدات انجام شده از قبیل : ایمنی آبراه ، علائم کمک ناوبری و پرسنل مجرب دریایی این کشتی با ایمنی کامل در اسکله بندر آستارا پهلو گرفت .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه آستارا با اشاره به آمار واردات و صادرات انواع کالا در بندر آستارا خاطرنشان کرد : از فروردین ماه سال جاری تاکنون در حوزه صادرات ۵۰۴ هزار و ۲۹ تن و در حوزه واردات ۹۰ هزار و ۳۲۷ تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است . در این مدت ۷۵ فروند کشتی وارد بندر آستارا شده است و همچنین ۷۴ فروند کشتی بندر آستارا را به مقصد بنادر حاشیه دریای خزر ترک کرده اند .

گفتنی است ، “سپانو” یکی از بزرگترین کشتی‌های دریای خزر با مالکیت شرکت کشتیرانی دریای طلایی پارسیان با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر فعالیت می‌کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.