رشد ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی

رشد ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تداوم روند مثبت شاخص‌های عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تاکنون گفت : تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در این بندر طی ۹ ماه گذشته ، در مجموع افزایش ۲۱ درصدی داشته است .

اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۶ تا آغاز دی‌ماه جاری گفت : در این دوره زمانی ۹ ماهه ، در مجموع یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۹۵ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است .

وی تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر را رقمی بالغ بر ۱۹۸ هزار TEU اعلام کرد و افزود : جابجایی این‌گونه کالاها در پنج‌ماهه اخیر ۶۷ درصد افزایش داشته است . از مجموع یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۴۰۷ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت ، بیش از ۳۴۳ هزار TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است که رشد ۱۹ درصدی در این بخش به ثبت رسید .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر ۳۰۱ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد ۱۳ درصدی و ۳۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی با افزایش ۱۳ درصدی طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد .

وی در پایان یادآور شد : بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا ، به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.