بررسی طرح‌های توسعه‌ای کانتینری ، ریلی و لجستیکی بندر شهید رجایی

بررسی طرح‌های توسعه‌ای کانتینری ، ریلی و لجستیکی بندر شهید رجایی

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از غرفه بندر شهید رجایی در دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته ، در جریان آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای و دستاوردهای عملیاتی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور قرار گرفت .

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه از غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ، آخرین وضعیت فازهای ۲ و ۳ طرح توسعه این بندر را برای دکتر آخوندی تشریح کرد و از اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه ریلی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور و همچنین طرح ایجاد شهر لجستیکی در اراضی موسوم به ۲۴۰۰ هکتاری سخن گفت .

گفتنی است ، غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که در مجموعه سایت نمایشگاهی سازمان بنادر و دریانوردی واقع شده ، به مدت سه روز تا شامگاه سه‌شنبه ۲۸ آذرماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران پذیرای سرمایه‌گذاران ، بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به صنعت حمل و نقل دریایی خواهد بود .

این نمایشگاه فرصتی است تا متقاضیان سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور از نزدیک ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بندر ، آمادگی خود را در جهت انجام سرمایه‌گذاری اعلام نمایند .

اطلاعات تخصصی مربوط به بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و بنادر تابعه آن در استان هرمزگان در قالب فیلم مستند ، انیمیشن ، بروشور ، کتابچه‌های راهنمای سرمایه‌گذاری و همچنین توضیحات شفاهی کارشناسان این بندر به شکل مبسوط برای بازدیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری تشریح می‌شود .

یادآور می‌شد ، دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته روز یکشنبه (۲۶ آذر همزمان با روز حمل و نقل) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در شبستان مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد . در این نمایشگاه ۲۰۵ شرکت و سازمان حضور دارند که نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها شرکت‌های خصوصی فعال در بخش‌های مختلف حمل و نقل دریایی ، ریلی ، جاده‌ای ، هوایی و صنایع وابسته هستند .

هدف از برگزاری این نمایشگاه ، تشریح اقدامات و پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی ، ارائه دستاوردها و عملکردها و ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو بخش خصوصی و دولتی و محلی برای تقارب اندیشه‌ها و ارائه راهکارها به‌ویژه در بخش تأمین مالی عنوان شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.