دعوت ایران از هند برای سرمایه‌گذاری در توسعه راه‌آهن چابهار به زاهدان

دعوت ایران از هند برای سرمایه‌گذاری در توسعه راه‌آهن چابهار به زاهدان

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سورش پرابها وزیر بازرگانی و صنایع هند بر اجرای تفاهم‌نامه تامین ریل ، لوکوموتیو ، سوزن همزمان با تولید بخشی از آن‌ها در ایران به فاینانس آن‌ها توسط طرف هندی تاکید کرد .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه سفر ۳ روزه به هند با سورش پرابها وزیر بازرگانی و صنایع این کشور دیدار و ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت نسبی بندر چابهار و منطقه آزاد چابهار بر اهمیت تسریع روند پیگیری و اجرای تفاهم‌نامه‌های امضا شده پیرامون تامین ریل ، لوکوموتیو ، سوزن همزمان با تولید بخشی از آن‌ها در ایران به فاینانس آن‌ها توسط طرف هندی تاکید کرد .

وی با اشاره به اهمیت زنجیره لجستیک در صنعت حمل و نقل از طرف هندی برای سرمایه‌گذاری در توسعه راه‌آهن چابهار به زاهدان و زاهدان – سرخس دعوت کرد .

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار پیشنهاد کرد تا پیگیری موضوعات مربوط به فاینانس پروژه‌ها از طریق تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد .

سورش پرابها وزیر بازرگانی و صنایع هند نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت همکاری‌های فیمابین گفت : همه پروژه‌های مورد مذاکره و تفاهم بین دو طرف نیاز به فاینانس دارد که موضوعات مربوط به لجستیک باید همزمان با موضوع فاینانس آن پروژه‌ها سریعا مورد مذاکره و پیگیری قرار گیرد .

وی ضمن اعلام آمادگی وزارتخانه تحت مسئولیت خود جهت هرگونه همکاری در این زمینه بر ادامه مذاکرات بخش‌های مالی و بانکی دو کشور پیرامون پروژه‌های مورد مذاکره تاکید و پیشنهاد کرد : موضوعات مطروحه در چارچوب کمیته مشترک همکاری‌های ایران و هند که در آینده نزدیک در تهران تشکیل خواهد شد مورد پیگیری و مذاکره قرار گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.