استفاده از فناوری واقعیت مجازی در پنجره های اتومبیل خودران گوگل

استفاده از فناوری واقعیت مجازی در پنجره های اتومبیل خودران گوگل

گوگل در طی سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی را برای مسافرت‌های شهری ارائه کرده و اکنون با استفاده از تصاویر و اطلاعات دقیقی که در طول این سال‌ها گردآوری کرده و از طریق پردازش این اطلاعات قادر است شکل سه‌بعدی ساختمان‌ها را شبیه‌سازی کند .

بسیاری از کاربران و متخصصان به بررسی ویژگی‌های نقشه گوگل پرداخته‌اند اما برخی از مهمترین ویژگی‌های متمایز این نقشه‌ها در هنگام بررسی مناطق کم جمعیت و خارج از شهرهای بزرگ آشکار می‌شود .

شرکت گوگل از سال‌ها قبل با یک برنامه‌ریزی خاص شروع به گردآوری اطلاعات برای ترسیم نقشه های خود کرده و این اطلاعات را در لایه‌های مختلفی طبقه‌بندی و پیاده‌سازی کرده است تا ویژگی‌های متنوع و جالب امروزی را درا ختیار کاربران قرار دهد . در واقع نقشه گوگل جزئیات بسیار دقیقی را از کوچکترین و کم جمعیت‌ترین مناطق مسکونی جهان گردآوری کرده و برای این کار زمانی طولانی را صرف کرده است .

گوگل با استفاده از تصاویر و اطلاعات دقیقی که در طول این سال‌ها گردآوری کرده و از طریق پردازش این اطلاعات قادر است شکل سه‌بعدی ساختمان‌ها را شبیه‌سازی کند و علاوه بر نمای بالای شهرها و مناطق مسکونی ، یک نمای سه‌بعدی منطبق با واقعیت از این مناطق به دست دهد .

با رویکرد فعلی گوگل انتظار می‌رود به زودی تمام ساختمان‌های موجود در زمین توسط این شرکت به صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی شوند .

معمولا شهروندان ساختار فیزیکی شهر خود را از طریق خیابان‌های اصلی و مناطق تجاری و پرتردد به خاطر می‌آورند و از حدود یک سال قبل گوگل این مناطق را در شهرهای مختلف با استفاده از رنگ نارنجی متمایز کرده است . اما اکنون که گوگل تمام ساختمان‌ها و فعالیت‌های تجاری را که در آن‌ها جریان دارد شناسایی کرده است ، این احتمال وجود دارد که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی پنجره‌هایی را در اتومبیل‌های خودکار این شرکت نصب کند که هنگام عبور از مناطق مختلف شهر ، تمام اطلاعات مرتبط با ساختمان‌ها را در اختیار مسافر خودرو قرار دهد .

همچنین قابلیت‌های نقشه گوگل می‌توانند امکاناتی را در اختیار رانندگان قرار دهند که تاکنون هیچ نرم‌افزار مسیریابی قادر به ارائه آن نبوده است . در حال حاضر نرم‌افزار Waze به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد مورد استفاده بسیاری از رانندگان در سراسر جهان قرار می‌گیرد .

کاملا واضح است که گوگل به بازار حمل و نقل شهری مسافران نیم نگاهی دارد و با استفاده از ابزارهای قدرتمندی مانند نقشه گوگل می‌تواند چندگام جلوتر از سایر رقبا به پیش رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *