حضور ۱۲ شرکت خارجی در مناقصه ۶۳۰ واگن مترو برای تهران

حضور ۱۲ شرکت خارجی در مناقصه ۶۳۰ واگن مترو برای تهران

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین وضعیت مناقصه ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای تهران و کلانشهرها را تشریح کرد .

هیربد معصومی درباره آخرین وضعیت تأمین ۲۰۰۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران و سایرکلانشهرها به انتشار اسناد مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن مترو برای متروی تهران اشاره کرد و گفت : اسناد مناقصه ۶۳۰ واگن مترو برای تهران را انتشار داده‌ایم و ۱۲ شرکت خارجی و ۵ شرکت داخلی در این مناقصه شرکت کرده‌اند .

معصومی افزود : هنوز “پاکات” مربوط به این مناقصه باز نشده که امیدواریم هرچه زودتر این “پاکات” باز شده تا در نهایت ۶۳۰ واگن مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شود . همچنین به شرکت‌های خارجی نیز تا ۱۹ دی ماه جاری فرصت داده‌ایم تا اسناد مناقصه ۶۳۰ واگن متروی تهران را تحویل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دهند .

وی با بیان اینکه بر اساس تکلیف شورای اقتصاد ، ۵۵ درصد این واگن‌های مترویی بایستی در داخل کشور تولید شوند ، گفت : برای سایر کلانشهرهای کشور نیز شامل مشهد ، اصفهان ، شیراز ، تبریز ، اهواز ، کرج ، قم و کرمانشاه در حال برگزاری مناقصه هستیم .

هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی احداث هر یک کیلومتر مترو

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه به منظور توسعه خطوط مترو شهرداری‌ها قصد انتشار اوراق مشارکت دارند ، اظهار کرد : در حقیقت توسعه مترو هزینه گزافی را می طلبد و بایستی برای احداث هر کیلومتر آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان(بدون احتساب ناوگان) هزینه کرد . ضمن اینکه حمل و نقل ریلی شهری جزو آن دسته از حمل و نقل‌هایی است که شهرداری بایستی همواره به آن سوبسید دهد و در عین حال توسعه آن نیز دقیق باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.