جزئیات عملکرد تخلیه و بارگیری بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران

جزئیات عملکرد تخلیه و بارگیری بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۱۲۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد .

محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی در خصوص عملکرد تخلیه و بارگیری بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۳۰ تن کالا در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد . از این میزان یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۴۷ تن به بارگیری و ۴۹۳ هزار و ۴۸۳ تن به تخلیه اختصاص دارد که به ترتیب از رشد ۲۸۴ و ۳ درصدی برخوردار است .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد : طی این مدت یک میلیون و ۸ هزار و ۸۹۹ تن کالا از بندر خرمشهر به عراق صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر ۲۵۰ برابری داشته است . محسنی میزان صادرات کالا به کویت را با رشد ۱۹ درصدی ، ۳۶۳ هزار و ۷۷۹ تن عنوان کرد .

وی با اعلام رشد ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر گفت : در این بازه زمانی ۷۸ هزار و ۱۹۳ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری خرمشهر به انجام رسیده است .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تردد مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر از ابتدای سال جاری تاکنون را با رشد ۲۰ درصدی، ۲۲۵ هزار و ۶۸۸ نفراعلام کرد . با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه در این فصل و در آستانه تعطیلات پایان سال ، بندرخرمشهر آمادگی خود را برای پذیرایی از گردشگران دریایی اعلام می‌دارد .

به گفته وی گردشگران دریایی می‌توانند از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در رودخانه‌های اروند و کارون بهره‌مند شوند . طی این مدت یک هزار و ۷۳۰ فروند شناور بالای هزار تن و زیر هزار تن در بندر خرمشهر پهلو گرفته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار است .

محسنی با اعلام رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در بندر خرمشهر اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری ۱۲ هزار و ۲۴۹ دستگاه خودرو در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است .

بندر خرمشهر به دلیل مجاورت با کشورهای عراق و کویت و برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته و سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور در عرصه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.