همکاری شرکت LG و HERE Technologies در ساخت اتومبیل خودران

همکاری شرکت LG و HERE Technologies در ساخت اتومبیل خودران

شرکت HERE Technologies و شرکت ال جی الکترونیکس برای ساخت اتومبیل های خودران همکاری می‌کنند . این همکاری در جهت عرضه نسل بعدی استراتژی Telematics در خودروهای بدون راننده شکل گرفته است .

شرکت ال جی الکترونیکس با همکاری شرکت فناوری HERE که در زمینه ارائه خدمات موقعیت‌یابی و نقشه‌های دیجیتال در سطح جهانی فعالیت دارد ، می‌خواهد نسل بعد telematics خودروهای خودران را عرضه کند . این روش ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته telematics ال جی و اطلاعات مکان‌یابی و نقشه‌یابی پلتفرم HERE است . این دو شرکت با همکاری برنامه‌ریزی شده خود می‌خواهند از تولید‌کنندگان خودرو پشتیبانی کنند. این پشتیبانی از طریق در اختیار گذاشتن سیستم‌های ارتباطی قدرتمند و امن برای خودروهایی کاملا اتوماتیک و خودران محقق می‌شود .

صنعت telematics که ترکیبی از دو صنعت مخابرات و اطلاعات است قصد دارد تا امنیت و سرگرمی را به خودرو بیاورد . این امر از طریق فراهم کردن امکاناتی مثل راهیابی ، مکان‌یابی و اعزام کمک در مواقع اضطراری با استفاده از فناوری‌هایی مثل جی پی اس ، DMB (پخش دیجیتالی محتوای چندرسانه‌ای) ، بلوتوث ، وای فای و ارتباطات موبایلی امکان می‌پذیرد . ال جی به عنوان پیشروی بازار telematics از سال ۲۰۱۳ ، خود را متعهد می‌داند تا نسل جدید ارتباطات را با کمک نقشه‌یابی بسیار دقیق در اختیار سازندگان خودروهای خودران قرار دهد و نیاز این صنعت در حال پیشرفت را برطرف کند .

شرکت HERE Technologies به عنوانی شرکتی پیشرو در سطح جهان در ارائه خدمات و اطلاعات مکان‌یابی و نقشه‌یابی به خودروسازان شناخته می‌شود . این شرکت اکنون از بیش از ۱۰۰ میلیون خودرو در جاده‌های دنیا پشتیبانی می‌کند . این شرکت همچنین با خودروسازان روی توسعه نقشه‌های زنده HD هم همکاری می‌کند . نقشه‌های بسیار دقیقی که بر پایه فضای ابری شکل گرفته‌اند و می‌توانند از ADAS (سیستم پیشرفته دستیار راننده) و رانندگی خودکار پشتیبانی کنند . نقشه‌های زنده HD که ال جی قصد دارد با همکاری مشترکش آن را به خودروسازان ارائه دهد ، تمام جاده‌ها و چیزهایی که اطراف آنها قرار گرفته است را شناسایی می‌کند ؛ چیزهایی مثل تابلوهای راهنما، خط عابرپیاده ، تابلوهای محدودیت سرعت و چراغ راهنمایی و رانندگی . اهمیت مالکیت معنوی و قابلیت‌های این شرکت راه‌یابی در سال ۲۰۱۵ و در کنسرسیوم جهانی خودروسازان مشخص شد . کنسرسیومی که در آن شرکت‌های معروفی از جمله آئودی ، BMW و Daimler تصمیم به استفاده از سیستم HERE گرفتند . این شرکت از آن زمان ، میزبان سرمایه‌گذاران دیگری در زمینه فناوری هم شده است .

 

 

پس از توسعه کامل telematics ، این سیستم نقش کلیدی در سیستم کنترل مرکزی خودروها بازی خواهد کرد . اول اینکه سنسورهای ADAS مثل دوربین‌ها و رادارها ، محیط اطراف را خوانده و اطلاعات را به فضای ابری منتقل می‌کند . همچنین می‌تواند به کمک قابلیت V2X (اتصال خودرو به همه چیز) از دیگر خودروها نیز اطلاعات گرفته و به فضای ابری انتقال دهد . تمام اطلاعات جمع‌آوری شده ، تحلیل شده و برای رانندگی بهتر بر اساس شرایط موجود ، به سیستم telematics منتقل می‌شوند .

راهکار telematics ال جی ، از فناوری‌های مختلفی مثل GPS ، بلوتوث ، وای فای و ارتباطات موبایلی پشتیبانی می‌کند . مهندسان شرکت ال جی ، صادقانه تلاش می‌کنند تا محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از 5G بسازند . فناوری خاصی که چهار یا پنج برابر سریع‌تر از LTE بوده و زمان تاخیر آن تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند . این فناوری بهترین گزینه برای نسل بعدی سیستم‌عامل خودروهای خودران محسوب می‌شود .

آقای Kim Jin-yong ، مدیر اجرایی بخش قطعات خودروی هوشمند ال جی می‌گوید : ما بسیار خوشحالیم که با همکاری شرکت HERE Technologies می‌توانیم یک استاندارد جدید در زمینه ارتباطات موبایلی برای ماشین های خودران عرضه کنیم . شرکتی که از فناوری‌های بسیار پیشرفته و بی‌نظیری در بحث هدایت اتومبیل‌ها بهره می‌برد. با همکاری شریکی مثل HERE ، شرکت ال جی می‌تواند در مسیر ساخت نسل بعدی خودروهای متصل به جلو (Connected Cars) حرکت کرده و به خودروسازان کمک کند تا برای دوران خودروهای بدون راننده آماده شوند .

آقای Moon Lee ، رئیس بخش فناوری شرکت HERE Technologies در منطقه آسیای شرقی می‌گوید : برای عملکردی امن‌تر و موثرتر ، خودروهای خودران نیاز به انواع منابع اطلاعاتی و فناوری‌های ارتباطی هستند . ما معتقدیم پلتفرم OPEN LOCATION شرکتمان می‌تواند نقش کلیدی در نسل بعد فناوری telematics ایفا کند و ما بسیار خوشحالیم که برای به واقعیت تبدیل کردن این فناوری با ال جی همکاری می‌کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.