توسعه اتومبیل‌ خودران فولکس واگن و هیوندای با همکاری شرکت Aurora

توسعه اتومبیل‌ خودران فولکس واگن و هیوندای با همکاری شرکت Aurora

در آستانه نمایشگاه CES ۲۰۱۸ هستیم که حالا خبر همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora برای توسعه اتومبیل های خودران ، توجه علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جلب کرده است .

هیوندای و گروه فولکس واگن از همکاری خود با یکی از شرکت فعال در حوزه فناوری اتومبیل های خودران با نام Aurora Innovation خبر داده و اعلام کردند از سیستم‌های رانندگی این شرکت در محصولات آینده خود استفاده خواهند کرد . هیوندای از فناوری های این کمپانی در جدیدترین خودروی پیل سوختی خود که هفته آینده در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ معرفی می‌شود ، بهره خواهد برد ، در حالی که گروه فولکس واگن می‌گوید ممکن است از آن در بعضی از خودروهای برند همچون Sedric ، شاتل‌ها ، ون‌ها و کامیون‌ها استفاده کند .

Aurora سال گذشته توسط سه نفر از بزرگان دنیای اتومبیل های خودران تاسیس شد : کریس ارمسان (Chris Urmson) ، مدیر فنی پیشین برنامه خودروهای بدون راننده گوگل که حالا در زیرمجموعه این شرکت با نام Waymo فعالیت دارد ؛ استرلینگ اندرسون (Sterling Anderson) از تسلا و درو بگنل (Drew Bagnell) از اوبر . این شرکت روی توسعه سیستم‌های رانندگی کاملا خودمختار فعالیت دارد و فولکس واگن و هیوندای می‌توانند از آن برای محصولات خود استفاده کنند . اگرچه این استراتژی و نتیجه همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora ، یک فناوری انحصاری برای این شرکت‌های بزرگ نیست ، اما به آنها اجازه خواهد داد تا بسیار سریع‌تر از سایرین به آن دسترسی داشته و منابع مورد نیاز کمتری را اختصاص دهند .

“Johann Jungwirth”، مدیر ارشد دیجیتال فولکس واگن در گفتگویی با ورج اعلام کرد که همکاری با استارتاپی همچون Aurora ، تنها به خاطر تیم تاسیس‌کننده آن نبوده و افراد با استعدادی که توسط آنها استخدام شده‌اند هم اهمیت بسیاری داشتند : آنها بهترین در جهان هستند . پیشرفت این تیم در چنین مدت زمان کوتاهی واقعا شگفت‌آور است .

گروه فولکس واگن که طی شش ماه گذشته مشغول ادغام فناوری های شرکت Aurora با محصولات خود بوده است ، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ ، تعدادی دورقمی از اتومبیل های خودران را آزمایش کند . بنا بر گزارش ورج، این تعداد به عددی سه‌رقمی تا سال آینده خواهد رسید و مدیران می‌خواهند در سال ۲۰۲۱ ، این خودروها را وارد خیابان‌های دو تا پنج شهر کنند . هیوندای نیز امیدوار است تا سال ۲۰۲۱ محصولات خود را روانه بازار کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.