بررسی تفاوت Rest Area و Text Area در جاده های آمریکا

بررسی تفاوت Rest Area و Text Area در جاده های آمریکا

استراحتگاه ها در اتوبان های کشورهای آمریکا ، کانادا و استرالیا بسیار رایج هستند . این استراحتگاه ها در حداکثر هر ۸۰ مایل در دو طرف اتوبان یا بزرگراه با هزینه اداره بزرگراه های ایالتی ساخته شده اند و هزینه آن از جریمه ها و مالیات ها تأمین می شود .

این استراحتگاه ها دارای دو در می باشند و وقتی شما از اتوبان خارج می شوید وارد جاده ای می شوید که دو راه می شود و یک راه می رود به در پشت این استراحتگاه که مخصوص اتوبوس ها ، کامیون ها یا ماشین های مسافرتی می باشد و یک راه می رود به در جلو که مخصوص موتور سیکلت ها و ماشین های سواری می باشد .

Rest Area ، در هر ایالت از یک سالن بسیار بزرگ ساخته شده است که تابلوها و نشانه های تاریخی و طبیعتی آن ایالت را در دیوارهای آن می توانید مشاهده نمایید و ماشین هایی در سالن ها هستند که مواردی مثل شکلات و سایر تنقلات را بطور خودکار می فروشند . سرویس های بهداشتی ، محل شستشوی کودک و در برخی از این محل ها حمام نیز وجود دارد .

بهداشت و تمیز کردن این مراکز همگی بر عهده اداره اتوبان هاست و از عوارض سالیانه خودروها و کامیون ها تأمین می شود و بسیاری از مردم محلی در استخدام هستند برای تمیز کردن این محل ها و اداره بزرگراهها بصورت بازرسی اقدام می نماید .

سیستم گرمایشی و سرمایشی در این سالن ها نصب است و مدام در حال کار و برای تأمین برق لازم آن از سلول های خورشیدی استفاده شده است که نیازی به دکل گذاری و سیم کشی نباشد و برق اضافی در یک باتری ذخیره می شود برای روزهای ابری و شب ها .

در این مراکز درختکاری و فضاسازی نیز شده است و نیکت هایی با میز برای غذا خوردن مسافران وجود دارد اما رستوران یا اشخاص دستفروش حق ندارند در آنجا کسب و کار نمایند . هرگونه تبلیغی و نصب تبلیغ بر در و دیوار آن ممنوع می باشد و پیگرد قانونی و جریمه ای سنگین دارد زیرا تجاوز به حقوق سایر استفاده کنندگان می باشد .

در داخل سالن ها نقشه ها و بروشورهای راهنمای مراکز دیدنی در مسیر و در آن یالت وجود دارد که می توانند مسافرین رایگان آنها را بردارند .

Text Area که به فارسی شاید به آن گفته شود پیامک جای ، محل هایی هستند که به تازگی دراتوبان ها وجاده ها ساخته شده اند و شما می توانید در شانه های کنار اتوبان ها یا بزرگراهها با یک خروجای کوتاه از جاده خارج شوید و برای یک ربع بایستید و با گوشی و خود تلفن یا پیامک را بزنید و سپس دوباره به مسیر ادامه دهید . اینکار برای کاهش تصادفات صورت گرفته و گویا تأثیر مثبتی نیز از خود بر جای گذاشته است .

منبع: iranway.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.