هدف سازمان بنادر و دریانوردی حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی

هدف سازمان بنادر و دریانوردی حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام حمایت از ناوگان ملی و حق پرچم ، گفت : باید ظرفیت‌های بیشتری را تحت‌پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است .

محمد راستاد مدیر عامل و رئیس هیئت‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن رد خبر یکی از رسانه های حمل و نقلی در خصوص حذف حق پرچم ، گفت : بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود .  

مهندس محمد راستاد با تاکید بر اینکه در کنار این مسئله باید سهم ناوگان از حمل و نقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد ، ادامه داد : موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم بعضا توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسئله را طرح کنند اما این موضوع باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم گیری شود . هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است ، بدین گونه که مکانیزم های حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند .  

راستاد گفت: باید ظرفیت های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است ، البته امیدواریم سایر شرکت های خصوصی نیز مقیاس ، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا کلیه مالکان ایرانی که کشتی های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند .  

وی خاطر نشان کرد : باید بتوانیم حتی المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم . از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود .

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد : باید بنادر خود را از نظر ظرفیت ، توان عملیاتی و پسکرانه ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند . به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.