طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل ناوگان باری در جاده‌ های استان تهران

طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل ناوگان باری در جاده‌ های استان تهران

به منظور نظارت بر رفتار ترافیکی و بررسی اسناد حمل‌ونقل ناوگان عمومی حمل بار ، طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل ناوگان باری در سطح راه‌های استان آغاز شد .

حسن عبدالملکی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد : این طرح بر اساس برنامه‌ای مدون و با همکاری پلیس‌راه و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل کالا ، همه‌ساله در ادواری معین ، در مبادی دروازه‌ای محورهای جاده‌ای استان اجرا می‌گردد . در راستای اجرای این طرح ، نسبت به کنترل اسناد حمل بار شامل : بارنامه ، کارت هوشمند رانندگان و… اقدام و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی ، مراتب جهت اعمال قانون به مراجع ذیصلاح معرفی می‌گردند .

عبدالملکی عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا را شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت ، صدور بارنامه برای وسایط نقلیه فاقد معاینه فنی و تجهیزات ایمنی دانست و اضافه کرد : همچنین صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان در زمره دیگر تخلفاتی است که در طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل بار نسبت به بررسی آن‌ها اقدام می‌گردد . گزارش تخلف رانندگان فاقد بارنامه و شرکت‌های حمل‌ونقل خاطی در سامانه جامع ثبت تخلفات مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل بار درج و به استان مربوطه ارسال می‌گردد .

در کمیسیون‌های ۱۱ و ۱۲ در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری به عمل آید معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد : با توجه به تمهیدات به عمل آمده و بر اساس تجارب سنوات گذشته ، بنا بر آن است که تا پایان امسال ، اسناد حمل‌ونقلی افزون بر ۵۰۰ دستگاه خودرو ناوگان عمومی حمل بار ، در سطح راه‌های استان کنترل گردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.