برگزاری نشست پیگیری راه آهن شیراز – بوشهر در استانداری بوشهر
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی ناتمام در کشور داریم گفت : بوشهر ، اردبیل ، خرمآباد ، سنندج و شهرکرد بعنوان پنج مرکز استان از سیاست های دولت است که به شبکه ریلی متصل شوند .
خیرالله خادمی در نشست پیگیری راه آهن شیراز – بوشهر در استانداری بوشهر افزود : پروژه ریلی تهران ، اصفهان و شیراز با اتصال به بوشهر اقتصادی میشود که در دولت قبل تفاهم نامه ای با یک شرکت چینی برای تامین فاینانس انجام شد که عمده مشکل آن مشخص نبودن طول و مبلغ مورد نیاز پروژه بود .
وی بیان کرد : در این راستا چندین نشست فنی برگزار شد و در ۶ ماهه گذشته نیز تفاهم نامه ای با سرمایه گذاران چینی تهیه شده و با طی مراحل پایانی بعنوان نخستین قرارداد تجاری منعقد می شود تا زمینه فعال سازی پروژه راه شیراز – بوشهر از طریق فاینانس چین فراهم شود . برای اتصال شبکه ریلی کریدور نوارهای ساحلی شمال و جنوب که در نهایت منتهی به استان بوشهر می شود یک نگاه و رویکرد مناسبی ایجاد شده است .
وی ادامه داد : برآورد ریالی برای رسیدن بوشهر به شبکه ریلی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ کیلومتر اهرم به عسلویه به طول ۲۰۰کیلومتر نیز نیازمند یکهزار میلیارد تومان اعتبار است . در ابتدا ۲۵۰ کیلومتر از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر در لایحه بودجه پیش بینی شده که بعد با اصلاحاتی که صورت گرفت به ۴۵۰ کیلومتر افزایش یافت و اکنون تلاش برای مسیر منتهی به عسلویه نیز در دست اقدام است.
وی افزود : اکنون وزارت راه و شهرسازی ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام دارد که ۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های راه آهن است .
برگرفته از : iranway.com