افزایش ۷۵ درصدی ترانزیت کالا از مرز خروجی بندر امام خمینی (ره)

افزایش ۷۵ درصدی ترانزیت کالا از مرز خروجی بندر امام خمینی (ره)

ترانزیت کالا از مرز خروجی بندر امام خمینی(ره) طی هشت ماهه سال جاری با ۷۵ درصد رشد به بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن رسید .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود : به دنبال ایجاد زیرساخت های مناسب توسط سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری و استقبال بخش خصوصی جهت بهره گیری از ظرفیت های پایانه های نفتی در بندر امام خمینی (ره) و ثبات سیاسی ایجاد شده در کشور عراق ، ترانزیت کالا در این مجتمع بندری رونق دوباره یافته است .

دریس در ادامه افزود : با بهره گیری از تجهیزات و ادوات پیشرفته و امکانات مناسب و تحت شرایط ایمن ، معادل یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۱۶ تن انواع فرآورده های نفتی از طریق مرز دریایی بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شد .

وی با اشاره به موقعیت کم نظیر بندر امام خمینی(ره) به لحاظ دسترسی به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه های گسترده ، افزایش ترافیک دریایی از طریق مبادلات ترانزیتی را از اهم سیاست های این اداره کل برای توسعه و رونق بازرگانی و کسب و کار در این منطقه برشمرد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برخورداری این بندر از پایانه و اسکله های نفتی مجهز و پیشرفته را از جمله عواملی برشمرد که موجب استقبال روز افزون صاحبان کالا و بازرگانان برای انجام مبادلات ترانزیتی از این مرز دریایی شده است .

یادآور می شود در پی رشد فعالیت های ترانزیتی در بندر امام خمینی(ره) ، این مجتمع بزرگ بندری طی سال های گذشته به طور متوالی موفق به کسب رتبه ی نخست مرز ترانزیت خروجی کشور شده است .

برگرفته از: ایران وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.