استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

هدف از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی پیام ، حمل‌ونقل بار هوایی و پستی ، فرآوری کالا ، انبارداری ، خدمات سردخانه‌ای ، صنایع بسته‌بندی و صادرات است ، که با تازگی طی تفاهم‌نامه مشترک این منطقه ، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، توسعه و پیشرفت در بخش‌های صنعتی کشور با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این منطقه فراهم شد .

طی امضاء تفاهم‌نامه مشترک شرکت خدمت هوایی پیام با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته ، مقرر شد تا شرکت‌های ICT و دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شوند و در پی استقرار این شرکت‌ها در این مجموعه حمایت‌ها و مشوق‌های مختلف با همکاری دو مجموعه در آینده نیز استمرار یابد .

فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در بین دامنه رشته‌کوه‌های البرز و شهر ماهدشت کرج با ۱۲۵۹/۸ متر (۴۱۷۰ fet) از سطح دریا قرار گرفته است ، این منطقه ویژه در ۵۵ کیلومتری غرب استان تهران و در دل استان البرز در بهترین نقطه از لحاظ آب‌وهوایی در کشور قرار گرفته است .

شرکت دانش‌بنیان قائم پرشان که یک شرکت تولیدکننده تجهیزات در حوزه IoT و ICT است ، یکی از مجموعه‌های صنعتی مستقر در این منطقه است ، همچنین مرکز پت اسکن تشخیص سرطان نیز در این مجموعه دایر است .

شرکت ماکو فارما فردآور در زمینه تولید کیسه‌های خون فعال است و این مرکز با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون کیسه خون در سال که ۲.۵ میلیون کیسه مصرف داخلی و مابقی صادراتی است با اشتغال‌زایی برای ۴۰۰ نفر در فضایی با زیربنای هفت هزار مترمربع احداث‌شده است و در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول به فعالیت است .

همچنین مرکز تعمیر موتور هواپیما و تولید قطعات الکترونیکی خودرو از دیگر مجموعه‌هایی است ، که در این مجموعه قرار دارد .

بر اساس این گزارش ، همزمان با دهه فجر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، به همراه مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی  از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام بازدید کردند و با متخصصان و مدیران این مجموعه‌ها گفت‌وگو کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.