نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در کیش

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در کیش

وزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در محل نمایشگاه های جزیره کیش گشایش یافت.

مرزنیوز به نقل ازایرنا؛ دبیر اجرایی نوزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی دریایی و دریانوردی گفت: این نمایشگاه قدیمی ترین و معتبرترین نمایشگاه بین المللی دریایی در ایران بوده و نهمین مرتبه است که در جزیره کیش برپا می شود.

پیمان مسعود زاده افزود: بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی به مدت ۳ روز در فضای ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع در این نمایشگاه شرکت دارند.

وی اظهار کرد: ۶۰ شرکت خارجی از کشور های متعدد و اروپایی هم چون هلند، آلمان، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه، امارات، هند، مالزی، یونان، دانمارک، کره جنوبی در این نمایشگاه فناوری های نوین دریایی و دریانوردی کشور خود و مرتبط با موضوع نمایشگاه را ارائه کرده اند.

وی افزایش تعاملات بین المللی در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی را مهم ترین هدف این نمایشگاه برشمرد و ‌گفت: در این نمایشگاه صنایع شیلات، حمل و نقل دریایی، نفت و گاز فرا ساحلی، قوانین و استاندارد ها، کنوانسیون های بین المللی، صنایع ساخت شناور دریایی و تجهیزات دریایی، اقیانوسی و علوم جوی و گردشگری دریایی، امنیت در دریا و در حوزه شناورهای نظامی غرفه هایی برپا شده است.

مسعود زاده تصریح کرد: هدف این نمایشگاه آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های دریایی برای ذینفعان، تعامل با شرکت های خارجی با رویکرد برون گرا و درون زا و در نهایت آشنایی عموم مردم و مسئولان با فرهنگ دریایی است.

وی ‌گفت: هم چنین غرفه بومیان جزیره کیش و غرفه یادواره شهدای غواص نیز از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است و با هماهنگی انجمن مهندسی دریایی و ارگان‌ های دریایی بیش از ۲۰۰ دانشجو برای بازدید از این نمایشگاه در جزیره حضور خواهند یافت.

مسعود زاده تصریح کرد: این همایش و نمایشگاه بین المللی از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری ارگان های دریایی کشور برگزار شده است.

سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جزیره مرجانی کیش بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برگرفته از: مرز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.