خرید 1630 واگن مترو از چین

خرید 1630 واگن مترو از چین

شهردار تهران با اشاره به سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در توسعه شبکه مترو تهران گفت: درصدد برگزاری مناقصه بین‌المللی برای خرید 630 واگن مترو هستیم.

به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، محمد علی نجفی طی سخنانی در دیدار با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی بین المللی چین، از تهران به عنوان یک شهر فرهنگی و تاریخی یاد کرد و گفت: برگزاری این جلسه را کاملا به فال نیک می گیرم و در ادامه نیز می توان جلسات دقیق کارشناسی و کاری را برگزار کرد تا روی پروژه های مشخص بحث و گفت و گو شود.

وی از آغاز تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه سریع شهر تهران خبر داد و افزود: یکی از اصلی ترین محورهای برنامه مورد نظر ما استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای توسعه سریع تر شهر تهران است، چرا که سرمایه گذاری خارجی از نظر منابع، تکنولوژی و انتقال تجربه دارای اهمیت است.

شهردار تهران با اشاره به زمینه های فراوان سرمایه گذاری در پایتخت، تصریح کرد: در مسایل زیست محیطی، تبدیل زباله به برق و کود، حمل و نقل عمومی و ریلی و … پروژه های متعددی برای سرمایه گذاری در تهران وجود دارد که چین هم نقش مهمی در این بخش ها خواهد داشت.

وی به سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش متروی تهران و زمینه های توسعه ای شبکه مترو اشاره و ابراز کرد: هم اکنون درصدد برگزاری مناقصه بین المللی برای خرید 630 واگن مترو تهران هستیم؛ پس از آن هم حدود هزار واگن مترو را خریداری خواهیم کرد که در این زمینه امکان همکاری بسیار زیاد خواهد بود.

نجفی خاطر نشان کرد: در بخش ساخت و سازهای شهری نیز پروژه های متعددی وجود دارد که اقتصادی تلقی می شود که در این پروژه ها امکان سرمایه گذاری مشترک وجود دارد. در کنار آن فناوری های نو و فعالیت های دانش بنیان نیز از دیگر زمینه های سرمایه گذاری به شمار می رود که جهت گیری بسیار مهمی درباره اقتصاد شهری در آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه «درصدد هستیم تهران را به سمت شهر کاملا هوشمند هدایت کنیم»، عنوان کرد: شرکت های چینی هم از نظر تجربی و هم از نظر سرمایه گذاری می توانند با شهرداری تهران همکاری داشته باشند؛ نکته مثبت در سرمایه گذاری شهر تهران نیز آن است که این سرمایه گذاری ها کاملا مورد تایید دولت قرار دارد. به این ترتیب در مواردی که قراردادهایی بین دولت چین و دولت جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران وجود دارد، می توانیم از آن تسهیلات نیز استفاده کنیم.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به همکاری بلند مدت میان شرکت های چینی و شهرداری تهران بیانجامد و با قدم های کوچک و بزرگ، اقدامات توسعه ای و گسترده در شهر تهران آغاز شود.

شهردار تهران با اشاره به همکاری و سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش مترو و حمل و نقل گفت: هنوز ساخت خط 6 مترو تهران تمام نشده است و شرکت های چینی از نظر زیر ساختی می توانند در حوزه تجهیزات، سیگنالیگ و تامین واگن خطوط 6 و 7 مترو کمک کنند.
منبع: پدال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.