تصویب پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی تجاری

تصویب پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی تجاری

در دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس دانشگاه علوم دریایی چابهار ، راه‌های تقویت این دانشگاه و کارورزی دانشجویان علوم دریایی بررسی شد .

محمد راستاد در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم دریایی چابهار ، ضمن تاکید بر جایگاه این دانشگاه گفت : این سازمان در ایفای نقش محوری و زمینه سازی تمهیدات قانونی و اجرایی ، جهت کارورزی دانشجویان رشته علوم دریایی در شرکت های کشتیرانی آمادگی دارد .

وی افزود : با پیگیری های انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی ، سهمیه نظام وظیفه برای دانشجویان رشته های علوم دریایی دانشگاه چابهار ، جهت بورسیه در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش اخذ شده است و هم اکنون نوبت این شرکت ها است که علاوه بر استفاده از ظرفیت های مراکز آموزشی خود ، با استفاده از فرصت پیش آمده ، نسبت به بورسیه نمودن دانشجویان علوم دریایی دانشگاه هایی همچون چابهار اقدام کنند تا موجبات تقویت این دانشگاه ها و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت و توسعه را فراهم سازند .

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : هیات عامل این سازمان در اقدامی جدی و به منظور رفع مشکل کارورزی دانشجویان رشته های علوم دریایی در شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی ، پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی های تجاری را تصویب نمود . بخش های خصوصی متقاضی فعالیت در حمل و نقل دریایی ، می توانند از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در قالب وام بدون بهره خرید شناور استفاده کنند تا ضمن فعالیت در بخش های تجاری ، زمینه کارورزی دانشجویان علوم دریایی و دریانوردی نیز فراهم شود .

در پایان این دیدار ، سایر راهکارهای حمایت از دانشگاه علوم دریایی از جمله تقویت هیات علمی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و محمود نصیری ؛ رئیس دانشگاه علوم دریایی چابهار ضمن تشکر از حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی ، مدیران و هیات عامل این سازمان را به بازدید از دانشگاه دعوت نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.