ایجاد بندر هوشمند با وجود زیر ساخت حمل و نقل هوشمند

ایجاد بندر هوشمند با وجود زیر ساخت حمل و نقل هوشمند

مدیر گروه حمل و نقل دریایی DBA ایتالیا گفت : نمی توان بدون ابزارهای لازم بندر هوشمند ایجاد کرد .

مارکو پولیتی که در همایش بین المللی بندر هوشمند در تهران به عنوان سخنران حضور یافته است با بیان اینکه بندر هوشمند مجموعه ای از فن آوری هاست که به صورت ادغام یافته فعالیت می‌کنند ، خاطر نشان کرد : برای ایجاد بندر هوشمند باید زیر ساخت حمل و نقل هوشمند وجود داشته باشد تا فعالیت بندر پاک تر ، ارزان تر و و سریع تر انجام شود .

وی یکی از مزیت های بندر هوشمند را بار بیشتر در فضای محدودتر دانست و گفت : عوامل اصلی ایجاد بندر هوشمند قوانین مناسب ، ایجاد ذهنیت در میان مسئولین و کاربران و شرایط محیط زیست است .

پولیتی با بیان اینکه به حداقل رساندن دخالت انسانی در فرآیند بندری یکی دیگر از اهداف هوشمند سازی است ، تصریح کرد : در این نوع بنادر خطای انسانی به پایین ترین رسیده با مدیریت داده ها فعالیت بندر تسریع می یابد .

این مدیر بین المللی حوزه حمل و نقل دریایی لازمه ایجاد بندر هوشمند را جامعیت کافی در برنامه اعلام کرد و افزود : نمی توان بدون ابزارهای لازم بندر هوشمند ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولین قانع شوند که تسهیلات لازم برای هوشمند سازی بنادر مانند پوشش نرم افزاری و اینترنتی را در بندر ایجاد کنند ، تصریح کرد : همزمان با نصب فن آوری در بندر باید با هوشمند سازی ، بنادر سبز با کمترین آلایندگی را ایجاد کنیم چرا که نمی‌توان یک فعالیت سودآور داشت ولی به اطراف خود آسیب رساند .

پولیتی در پایان برنامه ریزی جامع و طراحی اولیه برای ایجاد بندر هوشمند را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : چنانچه این زمینه ها به همراه مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار نگیرد به جای بهینه سازی فرآیندها خساراتی در فعالیت بندر به وجود می آید که ذینفعان آن را نمی پذیرند .

لازم به توضیح است همایش بین المللی بندر هوشمند هم اکنون در سالن همایش های سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.