افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش

افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی و رونق جابجایی مسافر و گشت‌های تفریحی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد .

احمد شهریاری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی هشت ماهه امسال گفت : از آغاز امسال تا پایان آبان ماه سال ۹۶ ، در مجموع یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۲۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد . از این میزان ، یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۱۶۱ تن به کالای غیرنفتی و ۲۶۸ هزار و ۶۶ تن کالای نفتی اختصاص دارد . طی هشت ماه اخیر ، بالغ بر دو هزار و ۵۹ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد .

شهریاری واردات کالاهای غیرنفتی را رقمی بالغ بر ۳۱ هزار و ۶۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است . ۹۷۶ هزار و ۳۵۷ تن کالای غیرنفتی در این بندر ، کابوتاژ شد .

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی هشت ماهه نخست امسال را ۹ هزار و ۹۶۲ فروند با رشد ۱۸ درصدی اعلام و عنوان کرد : از این تعداد ، ۵۱۳ فروند شناور بالای هزار تن و ۹ هزار و ۴۴۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است .

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۷۴ درصدی جابجایی مسافر و گشت‌های تفریحی دریایی در هشت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : طی این مدت ، ۵۱۲ هزار و ۷۵۱ نفر از طریق شناورهای مستقر در این بندر ترابری شدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.