افزایش ظرفیت بنادر کشور با نگاه پذیرش کشتی‌های بزرگ

افزایش ظرفیت بنادر کشور با نگاه پذیرش کشتی‌های بزرگ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد سالیانه ۵ تا ۱۰ درصدی ظرفیت بنادر کشور از تکمیل عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهیدرجایی در ۳ سال آتی خبر داد و گفت : افزایش ظرفیت بنادر کشور با نگاه پذیرش کشتی‌های بزرگ و در راستای اجرایی‌کردن طرح جامع بنادر ایران است .

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای ۱۳ تفاهم‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور در گفتگو با خبرنگاران ، گفت : طبیعتا همه سازمان ها بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ برنامه های منسجمی دارند تا بر اساس آن به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ دست پیدا کنند . سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر اساس، طرح جامع بنادر کشور در نظر دارد تا سالیانه به طور میانگین بین ۵ تا ۱۰ درصد ظرفیت بنادر اضافه کند .  

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: در حال حاضر، ظرفیت بنادر کشور ۲۱۷ میلیون تن است که در سال آینده این ظرفیت به ۲۲۷ میلیون تن خواهد رسید. با اینکار در نظر داریم تا طرح جامع بنادر را اجرایی کرده و به این ترتیب به ظرفیت بنادر کشور اضافه کنیم .

وی همچنین به دیگر فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و گفت : تغییر نگاه سازمان بنادر به حمل و نقل دریایی و امکان ایجاد رقابت با سایر کشورها موجب شد تا تلاش شود عمق آب‌خور کشتی‌ها افزایش یابد. هم‌اکنون کشتی‌هایی که می‌توانند ۱۸ هزار کانتینر حمل کالا داشته باشند امکان پهلوگیری در بنادر ایران را دارند .

حق‌شناس به افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت : هم‌اکنون بنادر جنوب کشور قادر است تا کشتی‌های بزرگ در آنها تردد داشته باشند و بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی امکان تخلیه و بارگیری کشتی‌های بزرگ را دارد .

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از اجرایی شدن عملیات فاز ۳ بندر شهیدرجایی ، طی ۳ سال آینده خبر داد و گفت : عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهیدرجایی با هدف پذیرش کشتی‌های بزرگ ، عملیات اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد و ظرف ۳ سال آتی انشاء‌الله به اتمام خواهد رسید . افزایش ظرفیت بنادر کشور با نگاه پذیرش کشتی‌های بزرگ و در راستای اجرایی‌کردن طرح جامع بنادر ایران است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.