ارتقای موقعیت بنادر کشور با همکاری بخش خصوصی

ارتقای موقعیت بنادر کشور با همکاری بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ، با تاکید بر این مطلب که فرصت‌های اشتغال با ارتقای بنادر کشور و امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های خصوصی ارتقاء می‌یابد ، گفت : ارتقای بنادر کشور همراه با توسعه همه جانبه در سایر شقوق حمل و نقل و شهرسازی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران در مقایسه با کشورهای همجوار ایجاد کند .

محمدعلی حسن‌زاده عضو هیات‌عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ، در خصوص اهمیت امضای ۱۳ تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های خصوصی و برخی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی ، گفت : اساسا توسعه دریامحور نقش مهمی در اشتغال آفرینی ایفا می کند و انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان با شرکت‌های بخش خصوصی می‌تواند در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بنادر کشور و ارتقای موقعیت این بنادر نقش مهمی ایفا کند .

همچنین معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلفی همچون ساماندهی حاشیه شهرها، موضوعات مرتبط با فرودگاه‌ها ، بازرگانی و گردشگری ، می‌تواند منجر به کارآفرینی ، ایجاد فرصت‌های اشتغال و بهره‌مندی از مزیت‌های مختلف برای کشور باشد . همچنین ارتقای بنادر کشور همراه با توسعه همه جانبه در سایر شقوق حمل و نقل و شهرسازی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران در مقایسه با کشورهای همجوار ایجاد کند .

در ادامه حسن‌زاده اظهار امیدواری کرد تا سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های کانتینری و مواد معدنی و به ویژه بخش گردشگری دریایی شاهد رونق بیشتری نسبت به گذشته باشد .

وی در بیان ظرفیت های بنادر کشور و میزان استفاده از آنها نیز به ارائه نکاتی پرداخت و گفت : هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در حدود ۲۰۰ میلیون تن است که نزدیک به ۱۶۰ میلیون تن از این ظرفیت در حال بهره برداری است . امید داریم تا با انعقاد ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری ضمن افزایش ظرفیت بنادر کشور شاهد ارائه مناسب‌تر خدمات ترانزیتی و ترانشیپی باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.